Sprzedawcy komputerów wybierają franczyzę

Mimo poprawy sytuacji na rynku IT i rosnącej liczbie sprzedanego sprzętu IT w osttanim kwartale rynek nie sprzyja pojedynczym, lokalnym sklepom. Dlatego sprzedawcy komputerów chętnie wybierają franczyzę, która gwarantuje im oparcie w dużej, ogólnopolskiej strukturze.

Sytuacja na polskim rynku IT uległa znaczącej poprawie w II kwartale br. W tym czasie Polacy kupili 900 tysięcy komputerów - o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Niemniej ostatnich kilkanaście chudych miesięcy spowodowało, że nawet dobrze radzące sobie salony komputerowe musiały na nowo zdefiniować swoją przyszłość. Chętnie wybierają franczyzę, która gwarantuje im oparcie w dużej, ogólnopolskiej strukturze.

"Sytuacja na rynku IT, choć właśnie mocno się poprawia, nie jest korzystna dla pojedynczych, lokalnych sklepów. Ze względu na stosunkowo niskie marże, trudno samemu finansować dalszy rozwój. Wsparcie dużej sieci to nie tylko kwestia solidnej marki, ale także finansowane przez centralę akcje marketingowe, bardzo dobra dostępność do kilkudziesięciu tysięcy produktów i korzystne warunki cenowe" - mówi Andrzej Zieliński, właściciel otwartego właśnie nowego salonu franczyzowego Komputronik w Nowym Mieście Lubawskim.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200