Psion rozwija polski kanał dystrybucyjny

Firma - producent komputerów do identyfikacji danych - zaprezentował program partnerski dla polskich resellerów.

RRC Poland prognozuje, że w ciągu kilku najbliższych lat segment komputerów do zastosowań przemysłowych będzie rósł w tempie 11-14%. W ciągu najbliższych 2-3 lat sprzęt marki Psion może zdobyć ok. 30% udziałów rynku polskiego. Przedstawiciele tego producenta podkreślali, że zamierzają "konsekwentnie realizować strategię działania za pośrednictwem kanału partnerskiego". Decyzja o rezygnacji ze sprzedaży bezpośredniej w Polsce zapadła dwa lata temu. Z tego względu w październiku 2010 r. producent podpisał umowę dystrybucyjną z RRC Poland.

11%-14% - w takim tempie będzie - w ciągu kilku najbliższych lat - rósł w Polsce segment komputerów do zastosowań przemysłowych.

Na potwierdzenie zmian w strategii Psion przedstawia dane, z których wynika, że w 2000 r. jedynie 20% przemysłowych komputerów przenośnych trafiało do użytkowników końcowych za pośrednictwem dystrybutorów z wartością dodaną (VAD). W 2008 r. odsetek ten zwiększył się do 40%, zaś w roku 2013 ma sięgnąć 60%. "W dobie szybko rosnącej konkurencji producenci sprzętu Auto ID mają coraz mniej czasu na bliskie relacje z klientami końcowymi. Starają się raczej wykorzystać codzienne działania na tworzenie nowych projektów. Z tego względu w Polsce przekazaliśmy dystrybucję firmie RRC i nie prowadzimy sprzedaży bezpośredniej. Cała sprzedaż jest realizowana przez partnerów " - mówi Paweł Anduła, Regional Sales Manager Polska firmy Psion.

Psion zaprezentował program partnerski, który w Polsce składa się z partnerów Silver, dystrybutora (firmy RRC) oraz partnerów Gold i Platinum. Polscy partnerzy Silver mogą brać udział w szeregu szkoleń (m.in. z instruktorem, a także webinariów), niezbędych materiałów marketingowych oraz dostępu do portalu partnerskiego producenta. Poziom Silver zapewnia możliwość kupna produktów Psion z upustem, a także sprzętu demo w specjalnych, niższych cenach. Wymagania wobec partnerów to aktywne promowanie i sprzedaż produktów Psion oraz udział w szkoleniach. Dodatkowo partnerzy RRC Poland mogą brać udział w programie StarPoints, gdzie jedną z głównych nagród jest samochód Nissan Juke w wersji z napędem na cztery koła. Do wygrania są poza tym tablety iPad 2 oraz telewizory 3D marki Panasonic.

Psion zapoznał uczestników konferencji zmodularną konstrukcją swoich komputerów. Technologia, która została opatentowana pod nazwą Open Source Mobility (OSM), pozwala tworzyć rozwiązania dedykowane dla wybranego klienta. Najnowszy model terminala Psion Omnii XT10 to jedyny ręczny terminal na rynku, który ma w pełni modularną budowę. Każdy podzespół lub część może być bez problemu wymieniona lub zastąpiona przez inną. Przykładowo, integrator może na życzenie użytkownika wymienić ekran, klawiaturę, zamienić czytnik z laserowego na imager czy też dołożyć moduł RFID. Dzięki temu klient, w razie rozwoju firmy i wymagań, nie musi kupować nowego terminala. Wystarczy jedynie zakup dodatkowego modułu, co znacząco obniża koszty eksploatacji.

"Niektórzy nasi partnerzy sami konstruują nowe moduły na specjalne potrzeby klientów. W ten sposób niewielki węgierski integrator zaprojektował nową wersję klawiatury dla klienta, który potrzebował jedynie kilku podstawowych przycisków. Miały być bardzo duże, gdyż jego pracownicy używali rękawic roboczych. Teraz węgierscy specjaliści sprzedają swoje autorskie rozwiązanie wraz z naszymi komputerami na całym świecie" - mówi Guy Perry, Managing Director Psion w Europie Środkowo-Wschodniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200