Outsourcing w poszukiwaniu wartości

Badanie zrealizowane przez Saugatuck Technology stwierdza, że wzrost wielkości outsourcingu informatyki i procesów biznesowych utrzyma się do końca bieżącej dekady. Wzrost ten będzie związany z dokonywaną przez firmy zmianą strategiczną w swoich tradycyjnych wartościach biznesowych i operacjach.

"Taktyczne podejście, jak potrzeba cięcia kosztów, leży u podstaw decyzji o przekazaniu na zewnątrz pewnych działań. Ale tak naprawdę, o outsourcingu przesądzać będą w najbliższych latach zmiany w sposobie w jaki firmy postrzegają same siebie i swoje łańcuchy wartości" - stwierdza raport. Badanie wykazało także i to, że:

rośnie akceptacja dla outsourcingu zmiany biznesowej (BTO - business transformation outsourcing), zakładającego bardziej strategiczne relacje pomiędzy dostawcami usług i klientami i zarazem stawiającego nacisk na poszukiwanie nowych źródeł wartości biznesowej, nie tylko cięcia kosztów. 43% firm twierdzi, że w ich wypadku zakres outsourcingu BTO wzrośnie w porównaniu z 2004 rokiem.

12% wydatków outsourcingowych w 2005 roku będzie dotyczyło przekazywania kompetencji i działań zagranicę (tzw. offshoring). Do 2009 udział ten wzrośnie do 19%. Mniej niż jedna trzecia firm zgodziła się z twierdzeniem, że offshoring niesie potencjalnie negatywne efekty dla marki firmy, co w konsekwencji wpływa na ich decyzję o outsourcingu. Mniej niż jedna trzecia firma firm uważa także, że dokonany przez nie offshoring ma wpływ na działalność gospodarczą w kraju.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • 10 błędów, które mogą zablokować innowacje IT
  • Informatycy z Polski nagrodzeni za rozwiązanie problemu logiki algorytmów

Nowe standaryzowane modele dostaw zredukują liczbę inwestycji i krótkoterminowych pod względem zwrotu z inwestycji opcji outsourcingowych. Firmy przewidują, że odsetek wydatków outsourcingowych na usługi wzrośnie z 12% w 2005 do 22% w 2009, w przypadku outsourcingu IT, oraz z 11% do 19% w przypadku outsourcingu procesów biznesowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200