KPMG: Konsumenci radykalnie się zmienili

Jak wskazują wyniki raportu KPMG, konsumenci aktywnie korzystający z technologii cyfrowych i Internetu, w ciągu ostatnich 5 lat radykalnie zmienili swoje preferencje oraz zwyczaje. Aż 86% z nich codziennie korzysta z sieci społecznościowych, a 7 na 10 osób kupiło już za pośrednictwem Internetu bilet lotniczy lub pobyt wakacyjny.

Rewolucja cyfrowa jest dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw zajmujących się handlem detalicznym. Muszą one stworzyć odpowiednie strategie sprzedaży wielokanałowej, uwzględniające różne aspekty działań konsumentów online, także poza zakresem handlu elektronicznego. Z raportu KPMG "Consumers&Convergence V. Zintegrowany styl życia“ wynika bowiem, że prawie 50% konsumentów na świecie, będąc na zakupach, wykorzystuje telefony komórkowe i tablety nie tylko do znalezienia lokalizacji najbliższego sklepu czy punktu usługowego, ale również do wyszukiwania konkretnych produktów i usług. Jedna czwarta respondentów zadeklarowała też, że swoje opinie na temat zakupów prezentuje za pośrednictwem portali społecznościowych.

Pomimo gotowości konsumentów do wykorzystywania najnowszych technologii, raport KPMG po raz kolejny potwierdził, że najważniejszą barierą w rozwoju cyfrowych modeli biznesowych jest obawa związana z bezpieczeństwem danych osobowych i ochroną prywatności. Ponad 90% respondentów wyraziło takie obawy, choć aż 62% ankietowanych jest skłonnych udostępnić informacje na temat swoich zachowań w sieci do celów reklamowych. "Okazuje się, że "czynnik zaufania" odgrywa nadal kluczową rolę i bardzo ważnym zadaniem dla dalszego rozwoju ekosystemu gospodarki elektronicznej jest zbudowanie odpowiednich rozwiązań i poczucia powszechnego zaufania w kwestii bezpieczeństwa całego systemu" - komentuje Jerzy Kalinowski, Partner i Szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200