Canon nadal liderem rynku fotograficznego - raport IDC za 2010 rok

Firma analityczna IDC opublikowała dane na temat sytuacji na rynku fotograficznym w 2010 roku. Na szczycie rankingu producentów, podobnie jak w roku 2009, znalazł się Canon. Utrzymał on swoją przewagę nad konkurentami, ale nie jest ona już tak duża jak w poprzednich latach.

Z danych przedstawionych przez firmę IDC wynika, że udział Canona w rynku fotograficznym w 2010 roku wyniósł 19 %. Jest to dokładnie tyle samo ile w roku 2009. Firma Sony, drugi największy producent sprzętu foto, w 2010 roku kontrolował 17,9 % rynku. W stosunku do roku 2009 roku firma odnotowała 1-procentowy wzrost sprzedaży. Ostatnie miejsce na podium należy do firmy Nikon, która kontroluje 12,6 % rynku. Nikon także zanotował niewielki wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Całkowita sprzedaż aparatów na świecie w 2010 roku wzrosła o 10% w stosunku do poprzedniego roku i wyniosła 141 milionów sprzedanych egzemplarzy. Spowodowane jest to w dużej mierze wysypem nowych modeli hybrydowych oraz dynamicznym wzrostem ekonomicznym na rynkach azjatyckich takich jak na przykład Chiny.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

"Sony oraz Samsung wprowadzają nowe modele bezlusterkowych aparatów cyfrowych, które znacząco pomagają im zwiększyć swój udział w rynku" powiedział Masahiko Ishino, analityk z Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities Co.

W kategorii lustrzanek cyfrowych najlepiej radzi sobie Canon, do którego należy 44,5 % rynku. Za nim jest Nikon z 29,8 procentami oraz Sony z 11.9 procentami.

Według danych z IDC spadek sprzedaży w 2010 roku zanotowały firmy Kodak, Fujifilm oraz Casio.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200