Autodesk stawia na partnerów

Na początku roku zmieniły się globalne zasady współpracy Autodesk z autoryzowanymi partnerami. Zmiany te mają na celu zróżnicowanie partnerów według ich kompetencji i zaangażowania, poszerzenie kanału o nowe firmy oferujące AutoCAD i wreszcie zwiększenie dostępności oprogramowania dla klientów Autodesk.

Proces reorganizacji kanałów partnerskich Autodesk rozpoczął się na początku roku i postępuje równolegle na całym świecie. Celem zmian jest m.in. poprawa funkcjonowania całego kanału partnerskiego, zwiększenie sprzedaży oprogramowania Autodesk zarówno na rynkach wertykalnych, jak i na rynku rozwiązań wspomagających projektowanie dwuwymiarowe, zacieśnienie współpracy z najbardziej aktywnymi partnerami oraz ułatwienie współpracy nowym resellerom. "Ułatwiamy dostęp do naszych produktów i upraszczamy drogę do nich naszym klientom" - podkreśla Robert Kurzydło, Channel Manager Autodesk w Polsce. Dodatkowy nacisk jest kładziony również na budowanie pogłębionej współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami. "Chcemy docenić partnerów, którzy zainwestowali w rozwój swoich kompetencji i wiedzy, a tym którzy jeszcze się rozwijają pokazujemy jasny cel" - dodaje Robert Kurzydło.

Trzy poziomy partnerstwa

Autodesk stawia na partnerów

"Ułatwiamy dostęp do naszych produktów i upraszczamy drogę do nich naszym klientom" - podkreśla Robert Kurzydło, Channel Manager Autodesk w Polsce

Nowy podział zakłada wprowadzenie trzech poziomów partnerstwa. Im wyższy poziom współpracy, tym oferta może obejmować bardziej zaawansowane rozwiązania - m.in. produkty takie jak Revit lub Inventor. Poszczególne poziomy partnerstwa różnią się też m.in. wymaganiami wobec partnerów oraz poziomem oferowanych usług dodatkowych. Podstawowa autoryzacja - poziom Bronze - uprawnia do sprzedaży dwóch rozwiązań: AutoCAD i 3ds Max Design. Kolejne dwa poziomy partnerstwa - Gold i Silver - kierowane są do bardziej zaawansowanych partnerów i gwarantują sprzedaż większej liczby programów w tym specjalistycznych rozwiązań 3D. "Partnerstwo na najwyższym poziomie autoryzacji to nie tylko sprzedaż. Na tym poziomie partner musi oferować klientom wysokiej jakości serwis i wsparcie w zakresie wdrożeń naszego oprogramowania. Partner Gold powinien również dysponować rozbudowaną siecią współpracy z dużymi klientami" - twierdzi Robert Kurzydło. Według niego firmy dysponujące najwyższym stopniem partnerstwa powinny oferować m.in. usługi polegające na integracji środowiska CAD lub poprawianiu jego efektywności. Nadal utrzymany zostanie również otwarty kanał partnerski, skupiający obecnie ok. 300 firm prowadzących sprzedaż oprogramowania AutoCAD LT.

W Polsce Autodesk nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej. Dystrybucją na terenie Polski w obrębie rozwiązań dla przemysłu, sektora architektoniczno-budowlanego oraz media& entertainment zajmują się odpowiednio firmy: Man and Machine Software, Tech Data Polska i BonheadZ Polska. Aktualnie polska sieć autoryzowanych partnerów amerykańskiego producenta liczy 25 firm. To o 5 więcej niż na początku tego roku. "Do współpracy zapraszamy przede wszystkim te firmy, które mają już doświadczenie z naszymi produktami, choćby z AutoCAD-em LT. Oczywiście interesuje nas również partnerstwo z firmami, które znają branżę CAD oraz potrzeby użytkowników takiego oprogramowania, co przekłada się na potencjał sprzedażowy dla bardziej zaawansowanych produktów z naszej oferty" - mówi Robert Kurzydło. Podkreśla on przy tym, że rozbudowa kanału partnerskiego w zakresie autoryzacji na poziomie Bronze to nie tylko kwestia ilości współpracujących firm, ale także nowych obszarów, na które Autodesk zamierza wprowadzić swoje rozwiązania. Zmiany mają również przekładać się na poprawienie jakości wsparcia oferowanego przez partnerów oraz na lepsze dotarcie do klientów również w kontekście geograficznym i w miastach takich jak Rzeszów, Lublin, czy Białystok. "Autoryzowany partner potrafi wdrożyć oprogramowania i ma wiedzą, która ułatwia rozwiązywanie problemów specyficznych dla różnych sektorów gospodarki" - twierdzi Robert Kurzydło. Według niego na polskim rynku zaawansowane systemy klasy CAD cieszą się największym zainteresowaniem w segmencie przemysłowym. Sektor ten charakteryzuje się też największą dynamiką wzrostu w zakresie zapotrzebowania na rozwiązania wspomagające projektowanie. Nieco mniejsza dynamika odczuwalna jest natomiast w sektorze mediów i rozrywki. Systemy CAD są tu wykorzystywane m.in. przez producentów gier i filmów. "Wzrosty są widoczne. Jest to jednak rynek dość stabilny, na którym dominują średnie firmy o dużym potencjale kapitału" - uważa Robert Kurzydło. Podobnie jest w zakresie sprzedaży oprogramowania CAD na rynku architektury i budownictwa. Autodesk zamierza nadal budować lepsze relacje z coraz większą liczbą polskich szkół wyższych.

Czytaj też:

AutoCAD wraca na platformę Mac!

W Krakowie powstanie pierwsze w Polsce Centrum Kompetencji Autodesk

UOKiK skontroluje rynek telewizji mobilnej

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200