CIO szefem innowacji

5 marca 2012 13:00,
Peter High
TAGI: innowacje

Zakres odpowiedzialności CIO już dawno wyszedł poza IT. Często jest to kombinacja dyrektora IT i dyrektora innowacji.

Przykładem może być Tim Stanley, dawny CIO i wiceprezes ds innowacji w firmie produkującej gry Harrah's Entertainment czy Ben Allen, który piastuje stanowisko chief innovation officer i chief information officer w firmie usługowej Marsh and McLennan.

Stanowisko dyrektora innowacji ma mniej niż 10 lat i większość firm wciąż go nie posiada, nie można też mówić o jakiejś określonej pozycji szefa innowacji w strukturze korporacyjnej. Stanowisko to powinno gwarantować, że w firmie ktoś dba o działalność związaną z innowacyjnością (pomysły, procesy i programy zachęcające) i jest odpowiedzialny za sukces lub porażkę innowacji.

Rośnie rola mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych, konsumeryzacji IT, dużych wolumenów danych i business intelligence - na tle tych trendów innowacje związane z innowacjami skupionymi wokół IT także są coraz ważniejsze. Liderzy IT mają dobrą pozycję do tego, aby inicjować dyskusje z szefami działów biznesowych na temat źródeł innowacji i technologii, która mogłaby ich wspierać.

Trendy w samym dziale IT także sprawiają, że CIO powinien zarządzać innowacjami. Sukces we wprowadzaniu innowacji wymaga zdolności szybkiego tworzenia prototypu i opracowywania pomysłów, tak aby mogły być testowane przez użytkowników wewnętrznych i zewnętrznych. Najlepsze działy IT powinny zacząć wprowadzać elastyczne metody, które koncentrują się na rozwoju i ocenie pomysłów.

Tim Stanley objął swoją pozycję CIO w Harrah's, będąc bardzo świadomym aspektów biznesowych. Wprowadził wiele udoskonaleń w systemie CRM firmy. Udoskonalił proces zarządzania i syntezowania danych, pomógł działowi marketingu podejmować lepsze decyzje, udało się rozwinąć prawdziwą perspektywę biznesową i obliczać ROI dla niemal wszystkich inwestycji informatycznych, tym samym udowodnić wartość IT.

Rozmawiając z liderami z różnych działów na temat potrzeb i strategii, był wstanie zidentyfikować obszary, w których IT mogłoby dokonać inwestycji, przynoszących najwyższą wartość.

Ben Allen przyszedł ze świata innowacji, był pierwszym dyrektorem ds innowacji w Marsh and McLennan. Stał się partnerem liderów w różnych spółkach operacyjnych firmy, pragnąc stworzyć produkty odpowiadające potrzebom rynku i usługi, które pomagają zwiększać wzrost firmy jako całości. Po kilku miesiącach został nominowany CIO spółki, zachowując pozycję szefa innowacji.

Zdaniem Allena jest to rola podwójna w naturalny sposób, zwłaszcza w biznesie, w którym informacja stanowi centrum kreowania wartości dla klientów. "W rodzinie firm Marsh and McLennan dajemy rady klientom i rady te są oparte na trzech filarach: doświadczeniu i wiedzy naszych ludzi, informacjach i danych oraz analityce"- mówi Allen.

Rola CIO staje się coraz ważniejsza w kształtowaniu strategii, a CIO koncentrują się w większym stopniu na dostarczaniu wymiernych nowych wartości dla biznesu i klientów. Coraz częściej rola ta będzie obejmowała także zarządzanie wprowadzaniem innowacji.

Peter High jest prezesem firmy Metis Strategy, zajmującej się doradztwem dla CIO i autorem książki "World Class IT: Why Businesses Succeed When IT Triumphs".

Więcej na ten temat

Komentarze (0)

Partnerzy Klubu CIO

reklama

Mirosław Forystek

Mirosław Forystek

CIO
ING Bank Śląski
Józef Beźnicki
Beata Sosnowska
Rafał Robert Lewandowski
Tomasz Matuła
Łukasz Neuman
Sławomir Panasiuk
Monika Płocke
Dorota Poniatowska-Mańczak
Tadeusz Rogaczewski
Małgorzata Ryniak
Dariusz Stolarczyk
Józef Wacnik
Małgorzata Korycka-Purchała
Jacek Pulwarski
Dariusz Zawistowski

Redakcja poleca

Kontakt | Wytyczne ASME | Reklama
Polityka prywatności | Regulamin
© Copyright 2017 International Data Group Poland S.A.
00-105 Warszawa, ul. Twarda 18, tel. +48 (22) 3217800, fax +48 (22) 3217888