Prywatne i biurowe

21 września 2011 13:38,
Wanda Żółcińska, IDG News Service

Pracownicy coraz częściej korzystają z prywatnych smartfonów w biurach, a ponad jedna trzecia firm wciąż nie oferuje żadnego informatycznego wsparcia dla osób używających prywatnych urządzeń w pracy.

Jak wynika z badania Forrester Research, przeprowadzonego wśród ponad tysiąca menedżerów IT w USA i Europie, ok. 26% firm nie zapewnia wsparcia dla prywatnych telefonów komórkowych i smartfonów, a 10% zabroniło używania osobistych urządzeń.

Jedynie 16% ankietowanych menedżerów twierdzi, że ich firmy dają wsparcie użytkownikom wszystkich rodzajów osobistych urządzeń, a 14% wspomaga tylko określone typy i modele.

Niektóre firmy stworzyły rozbudowane polityki, dotyczące tego, kiedy i w jaki sposób wspomagane są urządzenia prywatne pracowników. Najbardziej postępowe firmy inwestują w oprogramowanie zarządzające urządzeniami mobilnymi, aby śledzić sprzęt pracowników i wykorzystywane przez nich aplikacje. Oprogramowanie może także wykasować wrażliwe dane w przypadku utraty urządzenia.

Więcej na ten temat

Komentarze (0)

Partnerzy Klubu CIO

reklama

Mirosław Forystek

Mirosław Forystek

CIO
ING Bank Śląski
Józef Beźnicki
Beata Sosnowska
Rafał Robert Lewandowski
Tomasz Matuła
Łukasz Neuman
Sławomir Panasiuk
Monika Płocke
Dorota Poniatowska-Mańczak
Tadeusz Rogaczewski
Małgorzata Ryniak
Dariusz Stolarczyk
Józef Wacnik
Małgorzata Korycka-Purchała
Jacek Pulwarski
Dariusz Zawistowski

Redakcja poleca

Kontakt | Wytyczne ASME | Reklama
Polityka prywatności | Regulamin
© Copyright 2017 International Data Group Poland S.A.
00-105 Warszawa, ul. Twarda 18, tel. +48 (22) 3217800, fax +48 (22) 3217888