Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Katalog tematyczny
Biznes
Informacje gospodarcze
Analizy/Prognozy
Analizy/Prognozy
Czy systemy CRM przynoszą oczekiwane korzyści?
Piotr Waszczuk, IDG News Service
Z analiz przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że w dwóch na trzy przypadki oczekiwania względem rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami przewyższają rzeczywiste rezultaty wdrożeń takich systemów. Tylko w 33 proc. firm wykorzystujących rozwiązania klasy CRM osiągnięte zostały realne korzyści wynikające z zastosowania tego typu systemów. Krytykowane są natomiast m.in. niska wydajność i nadmierna złożoność oprogramowania.
Inwazja prywatnych urządzeń w pracy
Wanda Żółcińska, IDG News Service
Menedżerowie IT i bezpieczeństwa powoli zaczynają radzić sobie z rosnącą liczbą urządzeń konsumenckich, takich jak smartfony czy tablety, które są używane przez pracowników w firmach. Jednak dla wielu organizacji wyzwanie związane z potencjalnymi zagrożeniami i jednocześnie koniecznością technicznego wsparcia prywatnego sprzętu pracowników nadal jest zbyt duże - wynika z badania przeprowadzonego dla Unisys Corporation przez IDC.
Wydatki na IT wzrosną o 7%
Wanda Żółcińska
Światowe wydatki na sprzęt, oprogramowanie, usługi IT I telekomunikacyjne w 2011 r. będą rosły w tempie 7,1% - wynika z szacunków Gartnera.
Gartner: CIO tracą kontrolę nad firmowymi środowiskami IT
Piotr Waszczuk, IDG News Service
Zdaniem analityków firmy Gartner coraz częściej rola dyrektorów ds. IT jest sprowadzana do nadzoru nad bieżącym funkcjonowaniem korporacyjnych systemów informatycznych. Z roku na rok wzrasta natomiast pozycja dyrektorów ds. finansowych, którzy często odpowiadają za strategiczne planowanie rozwoju infrastruktury IT.
14 proc. Polaków posiada telefon klasy smartphone
Piotr Waszczuk
Z analiz firmy MEC wynika, że rozbudowany funkcjonalnie telefon komórkowy posiada już co siódmy Polak. Poza telefonowaniem urządzenia tej klasy są najczęściej wykorzystywane do korzystania z portali informacyjnych, poczty elektronicznej, usług lokalizacyjnych oraz portali społecznościowych.
Gartner prognozuje wyższy wzrost wydatków na informatykę
Andrzej Maciejewski
Zaktualizowana prognoza firmy analitycznej zakłada, że wartość światowego rynku IT w 2011 roku wzrośnie o 7,1% i osiągnie 3,7 bln USD. Wcześniej Gartner prognozował wzrost o 5,6%. Rynek wzrośnie bo firmy migrują do chmury i wydają więcej na oprogramowanie oraz usługi IT.
BCC: Społeczeństwo informacyjne potrzebuje wsparcia rządu
Andrzej Maciejewski
Uważa tak zdecydowana większość ankietowanych przez BCC przedsiębiorców.
Biznes pod presją jakości oprogramowania
Piotr Waszczuk
Analizy Capgemini i HP pokazują rosnącą presję na podnoszenie jakości oprogramowania tworzonego przez wewnętrzne zespoły deweloperskie. Szczególnie istotne wzrosty inwestycji w tym zakresie widoczne są na rynkach wschodzących. Jednocześnie, statystycznie w ponad połowie firm nie są wykorzystywane żadne narzędzia pozwalające na zautomatyzowanie procesu testowania aplikacji.
Polemika z raportem Go Global!, czyli innowacyjność w ujęciu romantycznym
Andrzej Gontarz
W gospodarkach wysoko rozwiniętych innowacyjność oznacza umiejętność rozwiązywania problemów i osiągania celów. U nas wciąż kojarzona jest tylko z tworzeniem nowości i kreatywnością.
Narzędzia analityczne na liście zakupów
Wanda Żółcińska, IDG News Service
Implementacja biznesowych narzędzi analitycznych stała się jednym z najważniejszych zadań CIO ze średnich firm - wynika z badania IBM.
Mobilni pracownicy muszą być wspierani przez IT
Wanda Żółcińska, IDG News Service
Działy IT próbują wspierać rosnącą liczbę pracowników mobilnych - wynika z badania przeprowadzonego dla Riverbed Technology przez Vanson Bourne.
System ERP ma być przede wszystkim elastyczny
Piotr Waszczuk
Głównym czynnikiem decydującym o wyborze systemu klasy ERP w polskich firmach są obecnie możliwości dopasowania oprogramowania do indywidualnego przebiegu procesów biznesowych. Istotne znaczenie mają również zaszyte w systemie rozwiązania analityczno-raportujące oraz łatwość obsługi oprogramowania.
Nowe role w IT
Wanda Żółcińska, IDG News Service
Analitycy Forrestera uważają, że rola IT w firmach zasadniczo się zmienia, ewoluują postawy pracowników i relacje ze środowiskiem biznesowym.
Chmura publiczna wciąż budzi obawy
Wanda Żółcińska, IDG News Service
Publiczne chmury obliczeniowe mają przed sobą długą drogę, jeśli chcą przyciągnąć biznes, zamierzający umieścić zasoby we współdzielonym, scentralizowanym środowisku obliczeniowym - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1,2 tys. profesjonalistów IT.
Internet siłą polskiej gospodarki wg raportu Boston Consulting Group
Monika Tomkiewicz
Biznes internetowy staje się siłą napędową polskiej gospodarki. Już dziś ma większy udział w PKB niż górnictwo, a niebawem może przegonić też inne sektory gospodarki.
Poprzednia
strona
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
...
114
Następna
strona
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »