s

CIO i Disruptive IT - po marcowym spotkaniu Klubu CIO

11 marca 2016 15:05,
Szymon Augustyniak

Czy bioniczny świat jest nieunikniony - w jaki sposób prowadzą nas do niego przełomowe badania nad sieciami neuronowymi? Na jakich założeniach i z jaką wizją przyszłości operuje neuromarketing? W jaki sposób humanizowana jest relacja człowiek-maszyna? Na marcowym spotkaniu Klubu CIO mieliśmy okazję do dyskusji o ekscytujących problemach cyfrowego dziś i jutra.

Futurystyczna tematyka przyciągnęła na spotkanie Klubu CIO liczną publiczność. Pretekst do ciekawych dyskusji dały świetnie przygotowane wystąpienia bohaterów wieczoru.

Profesor Krzysztof Ślot z Instytutu Informatyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej, znakomity badacz sieci neuronowych, biometrii i sztucznej inteligencji, mówił o zmianie zakresu ludzkiego poznania w wyniku zastosowania kolejnych, przełomowych odkryć w badaniach sieci neuronowych. Prowadzą nas one do zastosowań z zakresu robotyki, rozwiązań bionicznych, medycyny i wielu innych, także nowych dyscyplin i obszarów; wspólną cechą jest stopniowe, ale coraz szybsze wypieranie ludzkich decyzji i ludzkiej pracy z kolejnych obszarów życia. Od prostych mechanizmów rządzących pojedynczymi neuronami - do przestrzennych sieci neuronowych i sposobów uczenia się przy ich wykorzystaniu, przypominając podstawowe i nowe odkrycia przeszliśmy pasjonującą podróż do wizji i eksperymentów urządzeń z pogranicza biologii i IT.

Profesor Krzysztof Ślot, Politechnika ŁódzkaKliknij, aby powiększyćProfesor Krzysztof Ślot, Politechnika Łódzka

Jarosław Królewski, badacz z AGH i praktyk, prezes HG Intelligence, w ramach którego uczestniczył w kilkudziesięciu polskich i międzynarodowych projektach czołowych firm z pogranicza neuromarketingu i wielokanałowych technologii komunikacyjnych, skupił się na pokazaniu potencjału i przyszłości zastosowań marketingu czerpiącego z informacji o naszych zachowaniach indywidualnych i społecznych. W jaki sposób operować tą wiedzą, jakie są praktyki i mechanizmy nakłaniania ludzi do określonych działań (z reguły zakupowych), kiedy ociera się to o działania nieuprawnione, o socjotechnikę, inżynierię społeczną, co zawiera w sobie dyscyplina informatyki społecznej.

Jarosław Królewski, HG IntelligenceKliknij, aby powiększyćJarosław Królewski, HG Intelligence

Marcin Charkiewicz jest badaczem z działu Rozwiązań Zaawansowanych firmy Orange, ponadto psychologiem i wykładowcą. W Orange stoi na czele komórki , który zajmuje się szeroko pojętym doświadczeniem klienta. Dziś to zagadnienie oswojone, ale doświadczenie tej jednostki i Marcina Charkiewicza się 2000 r., kiedy jeszcze mówiono o ergonomii rozwiązań i procesów w relacjach klient-firma. Dzisiaj pionierskie i inspirujące tematy realizowane przez zespół Marcina Charkiewicza obejmują eksperymenty z "wszczepianiem" emocji cyfrowym interfejsom. Wychodząc od reakcji człowieka, indywidualnej niepodlegającej do końca schematyzacji, kategoryzacji, Marcin Charkiewicz zdecydowanie odniósł się także do przyszłości marketingu: rządzić będą w pełni zindywidualizowane podejścia, nastąpi całkowity odwrót od agregujących wskaźników typu NPS.

Marcin Charkiewicz, OrangeKliknij, aby powiększyćMarcin Charkiewicz, Orange

Dyskusja znacznie się przeciągnęła, to jasny sygnał, jak bardzo potrzeba w Klubie rozmów o modelach i przykładach zastosowania technologii. Wątek "futurystyczny", istotny dla CIO z perspektywy jego misji w firmie i z perspektywy rzeczy spoza dzisiejszego "horyzontu cyfrowego", rzeczy bardziej śmiałych niż 95% codziennych zagadnień - zagości zatem silniej w programach nadchodzących spotkań. Do zobaczenia w Klubie (najbliższe spotkanie: 14 marca)!

Prezentacja prof. Krzysztofa Ślota: http://www.klubcio.pl/prezentacje/107816/1/Zmiana.relacji.czlowiek.maszyna.html

Fotorelacja:

Komentarze (0)

Partnerzy Klubu CIO

reklama

Mirosław Forystek

Mirosław Forystek

CIO
ING Bank Śląski
Józef Beźnicki
Beata Sosnowska
Rafał Robert Lewandowski
Tomasz Matuła
Łukasz Neuman
Sławomir Panasiuk
Monika Płocke
Dorota Poniatowska-Mańczak
Tadeusz Rogaczewski
Małgorzata Ryniak
Dariusz Stolarczyk
Józef Wacnik
Małgorzata Korycka-Purchała
Jacek Pulwarski
Dariusz Zawistowski

Redakcja poleca

Kontakt | Wytyczne ASME | Reklama
Polityka prywatności | Regulamin
© Copyright 2017 International Data Group Poland S.A.
00-105 Warszawa, ul. Twarda 18, tel. +48 (22) 3217800, fax +48 (22) 3217888