s

IoT w erze Living Services: lutowe spotkanie Klubu CIO

25 lutego 2016 15:21,
Szymon Augustyniak

Co z prognozy cyfrowych trendów świata Living Services jest widoczne w Polsce? Co jest wartością biznesową Internetu Rzeczy? W jaki sposób swoje modele biznesowe oparte na Internecie Rzeczy zdefiniował Bosch?

Bardzo interesujący przebieg miało spotkanie Klubu CIO 18 lutego.

Nowy ekosystem biznesu AD 2016 przedstawił Jacek Borek, dyrektor zarządzający, Accenture Polska. Przytoczył 10 trendów, które zawiera raport Accenture Fjord Trends 2016, a stanowiących aktualizację ery Living Services, jako koncepcji, paradygmatu biznesowego w ramach którego działa dziś gospodarka. Zgodnie z intencją, Jackowi Borkowi udało się wciągnąć uczestników w dyskusję o tym, które wzorce, modele i trendy polscy CIO odczytują jako rzeczywiście ich dzisiaj dotykające. Polska wersja raportu zawierającego 10 cyfrowych trendów jest dostępna na stronie:

https://www.accenture.com/pl-pl/insight-fjord-trends-2016.aspx .

Jacek Borek, AccentureKliknij, aby powiększyćJacek Borek, Accenture

Maciej Maciejewski z Integrated Solutions, mówił o oswajaniu IoT. Powstanie nowych modeli biznesowych, przetworzenie (wzmocnienie) istniejących oraz powstanie nowych usług, których istnienie nie byłoby możliwe bez upowszechnienia i rozwoju technologii, z których korzysta IoT – to konsekwencje coraz silniejszego zaznaczania się IoT w naszym życiu.

Wartość biznesowa wynika właśnie z wyjątkowego, pionierskiego skomponowania nowych usług, nie z samych danych, na bazie których funkcjonuje Internet Rzeczy. Maciej Maciejewski w bardzo interesujący sposób omówił także technologiczne i biznesowe warunki sine qua non Internetu Rzeczy oraz miejsce, które dla siebie wymyśliły w tej nowej rzeczywistości telekomy.

Prezentacja Macieja Maciejewskiego jest dostępna pod adresem: http://www.klubcio.pl/prezentacje/107742/1/Oswajanie.IoT.html.

Maciej Maciejewski, Integrated SolutionsKliknij, aby powiększyćMaciej Maciejewski, Integrated Solutions

Robert Futera, dyrektor IT w Bosch Polska Sp. z o.o. , opowiedział o pracy, jaką wykonał wraz z zespołem pracując w niemieckim Bosch, aby przygotować firmę na wykorzystanie Internetu Rzeczy. Łącznie, w toku wspólnej pracy biznesu i IT, wykreowano kilkadziesiąt modeli biznesowych, które mają szansę komercjalizacji. Co najmniej kilka stanowi przykład nowych, synergicznych, przekraczających wewnętrzne silosowe i zewnętrzne, np. geograficzne ograniczenia usług i produktów, bazujących na możliwościach jakie oferuje IoT. Wystąpienie także zaowocowało bardzo interesującą, żywą dyskusję. Punktem odniesienia był przecież rzeczywisty przykład próby dostrojenia, w dodatku w odniesieniu do dobrze określonych ram oraz praktyk architektonicznych firmy.

Robert Futera, Bosch PolskaKliknij, aby powiększyćRobert Futera, Bosch Polska

Fotorelacja ze spotkania:

Komentarze (0)

Partnerzy Klubu CIO

reklama

Mirosław Forystek

Mirosław Forystek

CIO
ING Bank Śląski
Beata Mycer
Józef Beźnicki
Rafał Robert Lewandowski
Tomasz Matuła
Łukasz Neuman
Sławomir Panasiuk
Monika Płocke
Dorota Poniatowska-Mańczak
Tadeusz Rogaczewski
Małgorzata Ryniak
Dariusz Stolarczyk
Józef Wacnik
Małgorzata Korycka-Purchała
Jacek Pulwarski
Dariusz Zawistowski

Redakcja poleca

Kontakt | Wytyczne ASME | Reklama
Polityka prywatności | Regulamin
© Copyright 2017 International Data Group Poland S.A.
00-105 Warszawa, ul. Twarda 18, tel. +48 (22) 3217800, fax +48 (22) 3217888