s

Outsourcing VAS

28 października 2008,
Rafał Gałczyński

VAS, value-added services, powszechnie nazywane usługami dodanymi, to usługi spoza portfolio czołowych usług danej firmy. Realizowane są najczęściej za pośrednictwem wyspecjalizowanych w tej dziedzinie przedsiębiorstw. Uzupełniają one ofertę, pozwalając tym samym wdrażać zupełnie nowe, innowacyjne strategie rozwoju.

VAS, value-added services, powszechnie nazywane usługami dodanymi, to usługi spoza portfolio czołowych usług danej firmy. Realizowane są najczęściej za pośrednictwem wyspecjalizowanych w tej dziedzinie przedsiębiorstw. Uzupełniają one ofertę, pozwalając tym samym wdrażać zupełnie nowe, innowacyjne strategie rozwoju.

Zasilenie mechanizmu konkurencji oraz postępujący rozwój technologii sprawiają, że w ostatnim czasie zauważyć można coraz większe zainteresowanie rynku usługami dodanymi. Firmy, aby wyróżnić się spośród masy podmiotów świadczących substytucyjne usługi, szukają nowych źródeł autopromocji i przede wszystkim zysku. VAS to pakiet nieskończonej ilości rozwiązań, a ich outsourcing przynosi realne korzyści. Rozwój nowoczesnych technologii mobilnych sprzyja ich wykorzystaniu w celu rozszerzenia profilu działalności firmy, będąc jednocześnie zupełnie nowym i efektywnym kanałem dotarcia do klienta. Jednymi z najbardziej innowacyjnych rozwiązań z zakresu usług dodanych są nowoczesne platformy usługowe. mCMP, Mobile Content & Delivery Platform to jeden z produktów opartych na uniwersalnym systemie sprzedaży i zarządzania różnego rodzaju treścią. Platforma ta zapewnia:

  • zarządzanie treścią pochodzącą od wielu dostawców;
  • system indeksowania zoptymalizowany na potrzeby poszukiwania treści przez użytkownika końcowego;
  • dostarczanie treści dopasowanej do kanału przekazu i urządzenia odbiorcy;
  • generyczną warstwę prezentacji umożliwiającą przekazanie informacji dostosowanych do przeglądarki użytkownika;
  • przekazanie treści z użyciem infrastruktury operatorów sieci mobilnych;
  • zarządzanie prawami dostępu oraz prawami autorskimi do prezentowanych treści;
  • obsługę rozliczeń wykorzystania elementów platformy i przekazanej treści;
  • profilowany system reklamowy.

mCMP składa się z niezależnych modułów, całkowicie dopasowywalnych do biznesowych wymogów klienta. Jego największą zaletą jest elastyczność w całym zakresie stosu technologicznego. Poprzez wykorzystanie rozwiązań otwartych uniknięto uzależnienia od konkretnego dostawcy sprzętu czy systemu operacyjnego. Taka strategia sprawia, że wdrożenie usług jest całkowicie dostosowane do klientów, którzy często pracują w ramach ściśle określonych standardów korporacyjnych. Platforma w całości oparta jest na modelu SOA (Service Oriented Architecture), czyli zbiorze wzorców w projektowaniu architektury oprogramowania. Rola SOA polega na integracji heterogenicznych środowisk aplikacji.

Moduły mCMP

mCMP składa się z trzech całkowicie niezależnych modułów:

Platforma do dystrybucji kontentu mobilnego skierowana jest do klientów chcących udostępniać swoje treści na urządzenia mobilne. Zapewnia moduł konwersji oraz automatycznego dostosowywania treści do urządzeń klienta. Pozwala integrować się z dowolnymi operatorami GSM i wykorzystać ten kanał dystrybucji do dostarczania treści. Dzięki modułowi raportowania wszelkiej interakcji z użytkownikiem końcowym platforma do dystrybucji kontentu mobilnego tworzy pełen profil zachowań i preferencji użytkownika, dając jednocześnie możliwość precyzyjnego targetowania reklam.

Platforma społecznościowa umożliwia stworzenie społeczności skupionej wokół klienta, jego produktu, usługi czy akcji promocyjnej. Pozwala na budowanie trwałej więzi z konsumentem oraz zwiększenie świadomości marki w oczach odbiorcy. Funkcjonalne platformy społecznościowe mogą być w pełni implementowane w bardzo krótkim czasie. W przypadku outsourcingu tego typu rozwiązania wystarczy jedynie integrować się z kreacją portalu/vortalu klienta. Platformy społecznościowe stale rozwijane są o nowe funkcjonalności, tak aby zapewnić użytkownikom atrakcyjną oraz użyteczną przestrzeń w internecie.

Platforma VoD to nowy produkt na polskim rynku. Odpowiednie zaplecze technologiczne umożliwia wdrożenie systemu do obsługi wirtualnej wypożyczalni filmów wideo (Video on Demand). VoD wykorzystywać można na wiele sposobów, m.in. do obsługi systemu wideoszkoleń, transmisji wydarzeń sportowych lub kulturalnych czy do coraz bardziej popularnego e-learningu.

Platforma składa się z dwóch części:

  • warstwa prezentacji, czyli innowacyjny player

Dzięki wykorzystaniu technologii Java player może być uruchomiony na 98% komputerów podłączonych do internetu. Zapewnia bezpieczny przesył treści, nie wymaga szybkich i drogich łączy internetowych.

  • warstwa aplikacyjna

Została zaprojektowana tak, aby treść konwertowana była do formatów pozwalających zminimalizować użycie łączy internetowych oraz zabezpieczać treści przed nieautoryzowanym klientem. Jest to na tyle elastyczne rozwiązanie, że umożliwia stworzenie dowolnego modelu sprzedaży/dostępu do treści.

Outsourcing usług dodanych w przypadku platformy mCMP i jej poszczególnych modułów łączy się z ogromem korzyści po stronie klienta.

1 2

Komentarze (0)

Partnerzy Klubu CIO

reklama

Mirosław Forystek

Mirosław Forystek

CIO
ING Bank Śląski
Beata Sosnowska
Józef Beźnicki
Rafał Robert Lewandowski
Tomasz Matuła
Łukasz Neuman
Sławomir Panasiuk
Monika Płocke
Dorota Poniatowska-Mańczak
Tadeusz Rogaczewski
Małgorzata Ryniak
Dariusz Stolarczyk
Józef Wacnik
Małgorzata Korycka-Purchała
Jacek Pulwarski
Dariusz Zawistowski

Redakcja poleca

Kontakt | Wytyczne ASME | Reklama
Polityka prywatności | Regulamin
© Copyright 2016 International Data Group Poland S.A.
02-092 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 18a tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88